ΔΡΑΣΕΙΣ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ERASMUS
ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα "νοιάζομαι και δρω". Συντονίστρια είναι η εκπαιδευτικός Ξυραφάκη Σοφία και συμμετέχουν η Αποστόλου Σοφία η Βροντινού Ελένη και 35 μαθητές και μαθήτριες. Στις φετινές δράσεις ανήκουν η επίσκεψη στο Γηροκομείο, η υποδοχή ομάδας από τις άσπρες πεταλούδες στο σχολείο και η ενημέρωση στη ΔΔΕ Μαγνησίας την Πέμπτη 11/1/2018. Δημοσίευση στα ΜΜΕ εδώ και εδώ
Επίσκεψη στο γηροκομείο
Το Γηροκομείο Βόλου, επισκέφθηκαν την Τρίτη 12-12-2017, μαθητές της ομάδας Νοιάζομαι και Δρω του 1ο ΓυμνασίουΒόλου προκειμένου να γνωρίσουν από κοντά τα προβλήματα της τρίτης ηλικίας και να περάσουν δημιουργικά το χρόνο τους προσφέροντας χαρά μέσω μιας γιορτής που είχαν ετοιμάσει ενόψει των Χριστουγέννων με τραγούδια , ποιήματα , και βιωματικές δράσεις. Οι σκηνές που ακολούθησαν ήταν πολύ συγκινητικές καθώς δημιουργήθηκε γρήγορα ένα ζεστό κλίμα μέσα στο οποίο αναμνήσεις και αφηγήσεις , τους ένωσαν όλους σε μια ζεστή αγκαλιά. Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί: Ξυραφάκη Σοφία, Κινδαλή Αθανασία, Αποστόλου Σοφία και Τριανταφύλλου Ματίνα.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΑ ΜΕΤΕΩΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΛΟ ΤΩΝ ΞΩΤΙΚΩΝ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΟΛΟΥ ΣΤΑ ΜΕΤΕΩΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΛΟ ΤΩΝ ΞΩΤΙΚΩΝ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η υλοποίηση από το ΠΕΚ Λάρισας του επιμορφωτικού προγράμματος διάρκειας 32 ωρών με θέμα: "Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ", το οποίο απευθύνονταν σε 25 υποδιευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων του νομού Μαγνησίας, με διοργανωτή και συντονιστή τον Σχολικό Σύμβουλο κ. Χαράλαμπο Σταχτέα.
Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος, το οποίο, εν πολλοίς, είχε βιωματικό χαρακτήρα, ήταν να βοηθήσει τους υποδιευθυντές να αποκτήσουν δεξιότητες ώστε να συνδράμουν το έργο της διεύθυνσης των σχολείων συνδυάζοντας τις διοικητικές με τις παιδαγωγικές αρχές. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα ήταν προαιρετικό και διεξήχθη σε απογευματινές ώρες (4-8 μ.μ.), από 12/10/17 έως και 9/11/17, στο χώρο του Παγκύπριου Διδακτηρίου (1ο Γυμνάσιο Βόλου).
Οι θεματικές ενότητες που καλύφθηκαν από ειδικούς εισηγητές ήταν:
1)Κανονικά και Εναλλακτικά μοντέλα Διοίκησης της Εκπαίδευσης-Η σχέση τους με την Παιδαγωγική,
2)Ανάδειξη Κοινωνιολογικών/Παιδαγωγικών Αρχών, ως βασικού Πυλώνα της Διοίκησης της Εκπαίδευσης σε συνθήκες κρίσης,
3)Η Παιδευτική Αγωγή της Διοίκησης της Εκπαίδευσης,
4)Η αποτίμηση της ικανοποίησης του εκπαιδευτικού προσωπικού ως αναπόσπαστος παράγοντας για την παιδαγωγική διαχείριση ζητημάτων διοίκησης σχολείου,
5)Παιδαγωγική Ηγεσία: Οριοθέτηση/Χαρακτηριστικά/Καλλιέργεια Δεξιοτήτων,
6)Οργανωσιακή Συμπεριφορά στο σχολείο με παιδαγωγικό περιεχόμενο,
7)Η συνεισφορά της παιδαγωγικής διάστασης της διοίκησης της εκπαίδευσης, ως μοχλός ανάπτυξης της σχολικής μονάδας και ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου,
8)Μελέτες Περίπτωσης κατά την άσκηση του παιδαγωγικού και διοικητικού έργου.
Μετά το πέρας του επιμορφωτικού προγράμματος, οι υποδιευθυντές εξέφρασαν την άποψη ότι βγήκαν ενισχυμένοι στο έργο τους και δεν πήγε χαμένος ο προσωπικός ελεύθερος χρόνος που διέθεσαν για την παρακολούθησή του. Πρότειναν, επίσης, να οργανωθεί με ευθύνη του ΠΕΚ Λάρισας μια σειρά διαρθρωμένων επιμορφωτικών προγραμμάτων με περιεχόμενο την ιδιάζουσα μορφή της εκπαιδευτικής διοίκησης.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
ΤΑ ΣΤΙΓΜΙΌΤΥΠΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ ΗΤΑΝ Η Επίκουρη Καθηγήτρια Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Α. Λαζαρίζου.
ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Τα πρώτα βήματα ρομποτικής στο σχολείο.
drones
διδασκαλία μέσω υπολογιστή
Διευρύνεται τη φετινή χρονιά στο πρώτο Γυμνάσιο Βόλου η διδασκαλία μέσω υπολογιστή. Αυτό γίνεται με τη βοήθεια του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου που έχει δημιουργήσει διάφορες πλατφόρμες και εργαλεία που ενδυναμώνουν τη διαδικασία της μάθησης. Όπως για παράδειγμα η υπηρεσία Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (η-Τάξη) που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, με στόχο τον εμπλουτισμό της κλασικής διδασκαλίας που πραγματοποιείται καθημερινά στo σχολείο. Επίσης και η υπηρεσία Τηλεκπαίδευσης του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου που βασίζεται στο κορυφαίο διεθνώς σύστημα διαχείρισης ηλεκτρονικής μάθησης moodle. Με τη βοήθεια των παραπάνω αλλά και άλλων εργαλείων δημιουργούνται μαθήματα από τους καθηγητές του σχολείου. Όλα τα παραπάνω παρέχουν ένα εύχρηστο περιβάλλον εργασίας μέσω διαδικτύου, προωθούν τη συμμετοχική και τη συνεργατική μάθηση και υποστηρίζουν διακριτούς ρόλους χρηστών: εκπαιδευτής, εκπαιδευόμενος, δημιουργός μαθήματος, επισκέπτης και διαχειριστής. Επίσης παρέχει προσωποποιημένη και ασφαλή πρόσβαση μέσω ενοποίησης με την υπηρεσία καταλόγου του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
Οι μαθητές μας έχουν μάθει να χειρίζονται πολύ καλά τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και ακόμα περισσότερο το κινητό τους τηλέφωνο. Έχουν εξοικειωθεί και ασχολούνται άνετα με ασκήσεις, κουίζ, κ.λ.π. δείχνοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αλλά και με βιντεομαθήματα για τους μαθητές και τις μαθήτριες που απουσιάζουν για οποιοδήποτε λόγο, ώστε να μπορούν να παρακολουθούν τη διδασκαλία από το σπίτι τους μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή και έτσι να μην χάνουν την παράδοση. Μάθηση μέσω ψυχαγωγίας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες δραστηριοποιούνται είτε από το σπίτι τους είτε και στην ώρα μαθήματος, στο εργαστήριο πληροφορικής, λύνουν τα τεστ στον υπολογιστή χωρίς να χρειάζεται η παραδοσιακή κόλλα.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΕΨΑ 22/11/2017
Πρωτοβουλία του 1ο Γυμνασίου Βόλου ? Επίσκεψη στην ΕΨΑ
Την Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017 μαθητές της Γ΄ τάξης του 1ο Γυμνασίου Βόλου στα πλαίσια του μαθήματος της Τεχνολογίας επισκέφτηκαν τη Βιομηχανία Αναψυκτικών ΕΨΑ στην Αγριά. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να περιηγηθούν στους χώρους της παραγωγής αλλά και του υπόλοιπου κτιρίου που έχει διατηρήσει αναλλοίωτη την Πηλιορείτικη Αρχιτεκτονική. Η υπεύθυνη του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων μετά την ξενάγηση μίλησε στους μαθητές για την ιστορία της εταιρείας, η οποία ιδρύθηκε το 1924 και συνεχίζει αδιάκοπα την πορεία της στην Ελληνική αγορά και τους έδωσε την δυνατότητα να επισκεφθούν το Μουσείο του εργοστασίου και να συζητήσουν για τη διαδικασία παραγωγής και προώθησης των προϊόντων της ΕΨΑ. Οι μαθητές έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη θεματική , παρακολούθησαν με προσοχή την εισήγηση ,είχαν συνεχείς απορίες και έκαναν ερωτήσεις. Στο τέλος της επίσκεψης προσφέρθηκε από την εταιρεία, αναψυκτικό σε όλους τους συμμετέχοντες. Οι μαθητές χαρακτήρισαν την διδακτική επίσκεψη ΄΄ένδιαφέρουσα και ευχάριστη΄΄ από την οποία αποκόμισαν πολλά οφέλη. Τους μαθητές συνόδευσαν η καθηγήτρια του μαθήματος της Τεχνολογίας Ξυραφάκη Σοφία ΠΕ17.06 καθώς και οι εκπαιδευτικοί: Αποστόλου Σοφία ΠΕ19, Κυριάκου Ελισάβετ ΠΕ02, Τσιαντάκη Ανθή ΠΕΟ3.50.
λογισμικό ?employ?
Στο 1ο Γυμνάσιο Βόλου στα πλαίσια της προώθησης των καινοτόμων δράσεων που υλοποιούνται εδώ και χρόνια στο χώρο του σχολείου, πραγματοποιήθηκε μία διδακτική παρέμβαση την Τετάρτη 11 Οκτωβρίου 2017. Η διδακτική παρέμβαση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και αφορά τον έλεγχο στις βασικές ψηφιακές δεξιότητες. Στους μαθητές έγινε παρουσίαση του λογισμικού ?employ? , ενός serious game το οποίο σχεδιάστηκε από ομάδα του πανεπιστημίου και αφορά την απόκτηση βασικών δεξιοτήτων χρήσης υπολογιστών. Επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο κ. Χούστης Ηλίας με οργανωτικά υπεύθυνη την κα. Τσαλαπάτα Χαρίκλεια . Η επίδειξη του λογισμικού έγινε από την εκπρόσωπο της ερευνητικής ομάδας κας. Στύλα Δέσποινας με συνεργασία και υποστήριξη του Σχολικού Συμβούλου κ.Σταχτέα Χαράλαμπου και της καθηγήτριας πληροφορικής κας. Πανηγυριτζόγλου Αθηνάς σε μαθητές της Α? Γυμνασίου. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν θετικά στη χρήση του ψηφιακού παιχνιδιού που έχει στόχο την εκμάθηση μέσω της αξιοποίησης της ψυχαγωγικής διάθεσης των μαθητών και εξέφρασαν την επιθυμία να επαναλάβουν παρόμοιες δράσεις.
Το λογισμικό EMPLOY (Digital Skills for Employability and Social Inclusion) ενσωματώνει μαθησιακά παιχνίδια που εκθέτουν τους μαθητές σε δραστηριότητες εμπνευσμένες από τον επαγγελματικό χώρο η διεκπεραίωση των οποίων τους προκαλεί να εφαρμόσουν στην πράξη ψηφιακές δεξιότητες, δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, και κριτική σκέψη. Τα πλεονεκτήματα της προτεινόμενης μαθησιακής παρέμβασης που βασίζεται σε παιγνιώδη μάθηση συμπεριλαμβάνουν την αυξημένη ενσωμάτωση γνώσης μέσω ενεργούς μάθησης, την αυξημένη ικανότητα μεταφοράς νέας γνώσης στον πραγματικό κόσμο, την καλύτερη σύνδεση της μαθησιακής δραστηριότητας με μαθησιακούς στόχους μέσω άμεσης ανατροφοδότησης, την καινοτόμα σκέψη, και τη μάθηση μέσα σε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς.
GRAFFITI
Περισσότερα Άρθρα...
- ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΤΟ 1 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ ΑΠΟ ΤΟ MELANCHTHON GYMNASIUM NURNBERG
- ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΟ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
- Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΟΛΟΥ ΣΤΟΝ «ΚΑΥΚΑΣΟ» ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.
- ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΑΠΟΥΝΙΟΥ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΙΑΣ ΚΑΙ ΛΑΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΩ ΓΑΤΖΕΑ
- ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΚΙ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ ΠΗΛΙΟΥ
- Το 1ο Γυμνάσιο στο δρόμο του Οδυσσέα?
- Συνδυασμός περιπάτου με σωματική άθληση.
- τα Γοριτσόπαιδα
- Μαθητές του 1ου Γυμνασίου Βόλου στα πλαίσια διδακτικής επίσκεψης στη βιομηχανία ΕΨΑ και στα πλαίσια προγράμματος εθελοντισμού στην ΕΛΕΠΑΠ
- Γλωσσομομπιλ
Σελίδα 4 από 8